2012. június 12., kedd

Pünkösdi utazás, 2012. május 24. és június 1. között - Pünkösd vasárnapja Gyimesbükkön

Pünkösd vasárnapján ez évben immár ötödik alkalommal futott be Gyimesbükkre a piros Nohab mozdony vontatta Székely Gyors, és harmadik alkalommal idén az Aranycsapat tagjainak arcképéivel díszített Taurus mozdony vontatta Csíksomlyó Expressz. Az Aranycsapat egykori legendás tagja, Buzánszky Jenő is a zarándokvonattal érkezett a csíksomlyói búcsúra, illetve ide, az ezeréves határhoz. A Gyimesi-szoros, mely Erdély második zarándokhelyévé vált, ismét ünneplők sokaságával népesedett be ezen a szép ünnepen. Az idő sajnos borongós volt, de szerencsére nem esett.

A felvételek 2012. május 27-én készültek.


A 30-as számú őrház, és mögötte a Rákóczi vár

A Tatros folyó két hídjával

Az őrház a Rákóczi vár lépcsőiről nézve

A vár is benépesedett

Kilátás a Rákóczi várból Bákó irányába, a régi Románia felé

Panorámakép szintén Bákó felé (a kép kattintásra nagy lesz)

Panorámakép szintén a várból, Gyimesbükk felé (a kép kattintásra nagy lesz)

A vár tetején


Kilátás a Tatros felé, háttérben a Kontumáci kápolna

Régi határkő maradványa, itt húzódott az ezeréves határ

A gyimesbükki vasútállomás, a "fogadóbizottság" már felsorakozott

Elsőként az Aranycsapat tagjainak portréival díszített vonat futott be az állomásra


Az állomás épülete előtt sokan várták és köszöntötték a zarándokokat

Deáky András, az őrház felújításnak kezdeményezője és az ünnepségek fő  szervezője rövid köszöntővel
fogadta az érkezőket.....

...majd a zarándokvonatról leszállva Buzánszky Jenő is szólt az  összegyűltekhez, aki rövid hazafias beszédet mondott először  itt az állomáson, majd később az ezeréves határon is



A mozdony az Aranycsapat tagjainak portréival



A mozdony eleje.....

....és a mozdony előnézetből


Közeledik a Székely Gyors is

A Székely Gyors Nohab mozdonya



Már az ezeréves határ - szabadtéri mise a Kontumáci kápolnánál


A Gyimesi-szoros, háttérben az őrház


A Rákóczi vár

Kilátás az őrház mellől


Az őrház előtti szépen feldíszített, Szent Koronát formázó és lőrésekkel ellátott bunkertető


A székely vasút építésének leírása - már az őrházban működő vasúttörténeti kiállításon
 (kattintással a kép olvasható méretű lesz)

Az őrház zsúfolásig tele volt a benne lévő kiállítás iránti érdeklődőkkel. A kiállított
vasutas sapkákkal többen is fényképezkedtek, így mi is.

Fotók a felújítás előtti és utáni őrházról, valamint az első
zarándokvonat érkezéséről
 (kattintással ez a kép olvasható méretű lesz)

Az őrház alatti bunkerben

Kiállított hadászati tárgyak a bunkerben

Mi hárman a Tatros hídja előtt (Édesapám, én és férjem)

A zarándokvonatok mozdonyai délután befutottak az őrház mellé. Előtte rövid beszédek hangzottak el.

Balról Deáky András, mellett Gyimesbükk polgármestere...

....valamint Buzánszky Jenő szólt néhány szót

Az őrház távolabbról és mellette a Rákóczi vár

Végre feltűntek a mozdonyok, melyeket sajnos ide is egy román mozdony  vontatott,
de szerencsére később lecsatolták róla

A hídon is nagy tömeg üdvözölte a mozdonyokat








A jóvágású fiatalemberek arcképei

Felirat hozzáadása

Csángó lányok, fiuk - akik a megemlékezésen énekeltek is

Panoráma a két mozdonyról



Egy kicsi csángó lányka

Deáky András panziójának udvarán csángó táncot láthattunk

Már visszafelé a szállásunkra, Zetelakára. Közben a Gyimesbükk melletti  Gyimesfelsőlokon áthaladva az autóból felvételeket készítettem a "titkos katonai objektumokról", vagyis az itt álló, a II. világháborúban épült magyar
laktanyákról. A környéken ugyanis tilos fényképezni. Az épületeket a románok még napjainkban
 is használják, szintén laktanyaként.






Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés:

4 megjegyzés:

  1. De jó élményben volt részetek! Így is meghatódtam, a képeket nézegetve, s olvasgatva. Arrafelé nem voltunk soha. Erről az eseményről sem tudtam, mióta eljöttünk, folyton lemaradok az Erdélyben történtekről. De lúdbőrös lettem, tudván, hogy valamikor ott volt a határ...

    VálaszTörlés
  2. Valóban nagy élmény volt, de az elő, 2008--ban volt mégis a legszebb, é legmaradandóbb. Akkor, 64 év után lépett először Erdély földjére magyar mozdony....

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a sok szép képet és a beszámolót az utatokról.

    VálaszTörlés